dag4 Naar Jasper

31 mei 2016 - Clearwater, Canada

Vandaag gaan we op weg naar Jasper maar wel via een aantal bezienswaardigheden. Eerst naar de hotsprings. Dit zijn baden die wel 30 en 40 hadden warm zijn. En je hebt er ook nog twee koude baden. Om dat in te springen moet je wel een diehard zijn. Ik heb er met mijn grote teen ingezeten.
Na de hotsprings op naar Maligna lake. Onderweg gestopt omdat we een beer gespot hadden. Dat is dus al een belevenis op zich. Moeder beer met een kleintje. nu dan toch echt op weg naar lake Maligna. Dit is het grootste meer van Alberts. We hebben hier een rondvaart gedaan en dat was adembenemend. Het boot huis van Lake Maligna is misschien wel het meest gefotografeerde object in canada. Maar de bergen op de achtergrond zijn ook niet tree versmaden. Wat een mooie foto's hebben we daar gemaakt. Én op de terugweg weer beren gezien en een grote bold Eagle en een Elk. Wat wel vreemd is dat iedereen zomaar stil gaat staan op de weg om te kijken. Daarna rijden we naar de camping in Jasper. We gaan genieten van een welverdiende nachtrust.