Dag 2 in Edmonton en Elkpark

28 mei 2016 - Leduc, Canada

Vanmorgen al vroeg opgestaan want we zitten nog een beetje met ons Nederlands ritme te worstelen. Na een flink ontbijt al vroeg, met onze Jeep Compassie, op pad naar Elkpark om daar te gaan kijken naar de bizon, moos en andere wilde dieren. Eerst hebben we om Astotin lake heen gereden en daar ook nog op een drijvend pad gelopen en toen op weg naar de bizons! Maar ja, je moet wel geluk hebben om ze tegen te komen. Zijn we aan het rijden roept Marrielle opeens: stop, ik zie een moos. Ik trap gelijk op mijn rem (is een automaat) dus de auto staat gelijk stil. Ik langzaam achteruit gereden en daar stond de moos tussen de bomen. Een paar kilometer verderop, nadat we eerst gepicknickt hadden, zien we ineens midden op de weg Auto's stilstaan en daar liepen wel zes bizons. Wat een geluk.
In de middag naar de shoppingmal gereden met wel 800 winkels en een ijsbaan, golfslagbad en dolfinarium etc. Niet te geloven. Na het eten zijn we nog naar een honkbalwedstrijd geweest en dat was ook weer een belevenis. Kortom, een leuke, interessante en drukke dag gehad. Nu lekker slapen en morgen de camper ophalen.